preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:

MZOŠ

Prekini lanac

GOETHE - INSTITUT

CARNet

Agencija za odgoj i obrazovanje

Nacionalni portal za učenje na daljinu

E knjižnica

Proleksis enciklopedija

Prevencija nasilja u mladenačkim vezama

Ciklus radionica Prevencija nasilja u mladenačkim vezama i ove je školske godine održan u našoj školi,  u 2.b i 2.d razredu. Radionice su vodile pedagoginja Maja Magdić i psihologinja Helena Štrucelj.  Učenici koji su sudjelovali na radionicama, kao i njihove razrednice profesorice Naranča Dadasović i Livija Brozović, procjenjuju iskustvo zanimljivim i korisnim. Svojim aktivnim sudjelovanjem i prijedlozima učenici su pokazali zainteresiranost za temu i želju za učenjem. Stečena znanja svakako će moći primijeniti i prenijeti vršnjacima.

Projekt prevencije nasilja u mladenačkim vezama

Društvo za psihološku pomoć (DPP) i stručnjaci iz MOVISIE (nizozemski centar za društveni razvoj) nositelji su projekta Prevencija nasilja u mladenačkim vezama. Cilj projekta je razviti sustav preventivnog suzbijanja nasilja u vezama za učenike trećih razreda srednjih škola. Upravo su oni u životnom razdoblju u kojem ostvaruju prve trajnije romantične veze. Zato je ovo razdoblje rizično za prva iskustva nasilnog rješavanja sukoba i nerazumijevanja među mladim i neiskusnim partnerima. Ovim projektom želi se prevenirati usvajanje obrasca nasilnog sukobljavanja.


Na trodnevnom seminaru u Zagrebu od 25. do 27. studenoga 2009. godine sudjelovalo je 57 stručnih suradnika u srednjim školama i nastavnika psihologije iz 21 grada iz svih županija koji su izradili prvu verziju četiri radionice čiji sadržaj vodi ostvarenju cilja. Prvu verziju radionica nastavnici psihologije i stručni suradnici proveli su u svojim školama tijekom veljače i ožujka. U našoj školi predstavnik ovog projekta i voditeljica radionica je Helena Štrucelj, dipl.psiholog-profesor. Radionice su provedene u 3.b i 3.e razredu.


Tijekom četiri nastavna sata oba su razreda radila u četiri radionice: ''Sanjam dobru vezu'', ''Otvorenih očiju'', ''Moje želje i granice'' te ''Kako prijatelji mogu pomoći''. U četiri se radionice, korak po korak , ostvaruju sljedeći ciljevi:

  • osvijestiti očekivanja i stereotipe o ljubavnim vezama i partnerskom odnosu
  • definirati poželjne i nepoželjne osobine partnera
  • definirati prava u vezi
  • definirati različite vrste nasilnog ponašanja
  • prepoznati vlastiti stil sukobljavanja i uvježbavati jasno reći svoje granice i želje
  • osvijestiti potrebu pomaganja prijateljima koji su u nasilnoj vezi te potrebu tražiti pomoć ako su sami u takvoj vezi
  • smisliti alternativne načine reagiranja kako bi se nasilni sukob izbjegao

Ovi se ciljevi ostvaruju kroz igranje uloga, gledanje kratih filmova, argumentiranje stavova i mnogo drugih aktivnosti.
Na kraju svake radionice učenicima su podijeljeni materijali sa statističkim podacima o nasilju u vezama mladih, načinima kvalitetne komunikacije, savjetima i adresama na koje se mogu obratiti zatrebaju li kada sami pomoć zbog nasilne veze.


Nakon provedbe učenici su ispunili upitnik kojim su evaluirali radionice, a mogli su i sami predlagati promjene. S prikupljenim podacima svi voditelji radionica iz 21 grada sastat će se u travnju 2010.g kada će raditi na usavršavanju radionica kako bi one u sljedećoj školskoj godini 2010./2011. prošle kroz drugu provjeru.
Učenici 3.b i 3.e razreda su s veseljem sudjelovali u radionicama i pokazali velik interes za temu te na taj način uvelike doprinijeli razvoju projekta. Ovim putem im se na tome zahvaljujem, kako u vlastito ime, tako i u ime nositelja projekta DPP-a i MOVISIE!

Helena Štrucelj, dipl. psiholog-profesor

Više fotografija potražite u foto galeriji...
 



Školski godišnji planovi

Školski kurikulumi

Oglasna ploča

Završni rad

Korisni linkovi
Korisne stranice

Ustanove

Državna matura

Dnevni tisak

Zanimljive stranice

Pretraživači
 • Wolfram Alpha
 • Bing
 • Google
 • Yahoo
 • Altavista


Vijesti iz CARNeta
20.06.2017. 12:51
CARNet donirao sustav za praćenje kakvoće zraka Tehničkoj školi u Sisku
Tijekom dana mnogi od nas većinu vremena provode u zatvorenom prostoru – kod kuće, na poslu ili u školi. Kakvoća zraka koji udišemo u zatvorenom prostoru ima izravan utjecaj na naše zdravlje, a loša kakvoća zraka u zatvorenom prostoru može štetiti osjetljivim skupinama stanovništva u koje spadaju i djeca.





preskoči na navigaciju